Uudisrakennushankkeen eteneminen

Tiedotamme tällä sivulla Varastokirjaston rakennushankkeen etenemisestä ja sen vaikutuksesta toimintaamme.

SRV toteuttaa Senaatti-kiinteistölle Varastokirjaston toimitalon Kuopioon, Hiltulanlahden kaupunginosaan. Hankkeessa rakennetaan Varastokirjastolle uudet, tarkoituksenmukaiset toimitilat. Rakennustyöt ovat käynnissä ja niiden on määrä valmistua vuoden 2024 loppuun mennessä.

###

Työmaan ajankohtaisia tiedotteita ja rakentamisen edistymistä voi seurata täällä: https://www.srv.fi/srv-yrityksena/tyomaat/2928-varastokirjasto/

Varastokirjaston uudisrakennuksen on suunnitelman mukaisesti tarkoitus valmistua vuoden 2024 lopussa ja rakennusprojekti on edennyt aikataulussa. Näillä näkymin pääsemme siis aloittamaan muuton vuosien 2024-2025 vaihteen tienoilla.

###

Jotta edessä oleva muutto sujuisi mahdollisimman hyvin, olemme tehneet kokoelmatyötä viime kesästä lähtien: siivonneet paitsi tietokantaa, myös käyneet läpi hyllyjä. Olemme tehneet nk. turvallisia poistoja: huonokuntoinen nide on korvattu ehjällä tai kokoelmassa on ollut teosta jo useampi saman painoksen kappale.

###

Tässä yhteydessä Varastokirjaston kokoelma imuroidaan ammattilaisten toimesta, työ on aloitettu maaliskuussa 2024. Kuluvan kevään aikana valmistellaan muuton kilpailutusta. Kilpailutuksen jälkeen, tulevan syksyn aikana voimme kertoa muuttoon liittyvistä aikatauluista tarkemmin.

Lähestyvä muutto vaikuttaa myös siihen, kuinka pitkään voimme ottaa vastaan aineiston siirtoja kirjastoilta.

###

Paperista aineistoa otamme vastaan elokuulle saakka normaalisti. Musiikkiaineiston osalta otamme vastaan vain lähettävän kirjaston Vaari-omistajuus- eli LowTag-merkittyä aineistoa ennen muuttoa uuteen toimitilaan. Tiedotamme aineiston vastaanottoon liittyvistä käytänteistä hyvissä ajoin.

Kaukopalvelu toimii toistaiseksi normaalisti. Kaikista kaukopalvelun toimintoihin liittyvistä muutoksista tiedotetaan hyvissä ajoin.