Uudisrakennushankkeen eteneminen

Tiedotamme tällä sivulla Varastokirjaston rakennushankkeen etenemisestä ja sen vaikutuksesta toimintaamme.

SRV toteuttaa Senaatti-kiinteistölle Varastokirjaston toimitalon Kuopioon, Hiltulanlahden kaupunginosaan. Hankkeessa rakennetaan Varastokirjastolle uudet, tarkoituksenmukaiset toimitilat. Rakennustyöt ovat käynnissä ja niiden on määrä valmistua vuoden 2024 loppuun mennessä.

###

Työmaan ajankohtaisia tiedotteita ja rakentamisen edistymistä voi seurata täällä: https://www.srv.fi/srv-yrityksena/tyomaat/2928-varastokirjasto/

Varastokirjaston uudisrakennuksen on suunnitelman mukaisesti tarkoitus valmistua vuoden 2024 lopussa ja rakennusprojekti on edennyt aikataulussa. Näillä näkymin pääsemme siis aloittamaan muuton vuosien 2024-2025 vaihteen tienoilla.

###

Jotta edessä oleva muutto sujuisi mahdollisimman hyvin, olemme tehneet kokoelmatyötä viime kesästä lähtien: siivonneet paitsi tietokantaa, myös käyneet läpi hyllyjä. Olemme tehneet nk. turvallisia poistoja: huonokuntoinen nide on korvattu ehjällä tai kokoelmassa on ollut teosta jo useampi saman painoksen kappale. Lisäksi tämän vuoden kevään ja kesän aikana Varastokirjaston kokoelma on imuroitu ammattilaisten toimesta.

###

Kevään aikana on valmisteltu muuton kilpailutusta. Kilpailutuksen jälkeen, tulevan syksyn aikana voimme kertoa muuttoon liittyvistä aikatauluista tarkemmin.

Lähestyvä muutto vaikuttaa myös siihen, kuinka pitkään voimme ottaa vastaan aineiston siirtoja kirjastoilta.

###

Paperista aineistoa otamme vastaan elokuun loppuun saakka normaalisti. Musiikkiaineiston osalta otamme vastaan vain lähettävän kirjaston Vaari-omistajuus- eli LowTag-merkittyä aineistoa ennen muuttoa uuteen toimitilaan. Tiedotamme aineiston vastaanottoon liittyvistä käytänteistä hyvissä ajoin.

Kaukopalvelu toimii toistaiseksi normaalisti.

Aineiston pakkaaminen muuttoa varten alkaa vuodenvaihteessa 2024-2025.

Muuton sujuvoittamiseksi toivomme, että tällä hetkellä lainassa oleva aineisto palautetaan meille 29.11.2024 mennessä.

Kaikista kaukopalvelun toimintoihin liittyvistä muutoksista tiedotetaan hyvissä ajoin.