Varastokirjastoon siirretyn musiikkiaineiston haku ja saatavuustiedot

Varastokirjasto

Musiikkiaineistojen haku ja saatavuus Varastokirjaston kokoelmasta

Varastokirjaston kokoelmasta löytyy merkittävä määrä musiikkiaineistoa. Tiesitkö, että Vaari-Finnasta (vaari.finna.fi) voi tehdä reaaliaikaisen haun Varastokirjastoon siirretyistä musiikkiaineistoista?

Uusi haku

Pääset tarkentamaan hakua klikkaamalla valmiin ”kokonaishaun” jälkeen Muokkaa hakua ja kirjoittamalla hakuruutuun (esim. Bob Dylan) ja klikkaamalla uudestaan Hae. Kun haluat palata taaksepäin ja tehdä uuden tarkennetun haun niin, klikkaa jälleen Muokkaa hakua ja vaihda hakusana(t) jne…

Aineisto ilman saatavuustietoja

Siirrettävän CD-aineiston niteet siirtyvät näkyville Vaari-Finnaan niin sanotusti tietue edellä. Kun CD-levyjä Varastokirjastoon lähettävät kirjastot merkitsevät Vaari-omistajuuden Melindassa olevaan tietueeseen joko omassa kirjastojärjestelmässään tai suoraan Melindassa, siirtyy tietue automaattisesti Vaari-Finnaan. Tämän vuoksi hakutuloksessa voi näkyä tila Ei saatavuustietoja.

Kun julkaisu on siirtymässä Varastokirjastoon, sillä ei ole vielä olemassa nide- ja hyllypaikkaa. Status ja hyllypaikka päivittyvät, kun aineisto on saapunut Varastokirjastoon ja se on saanut nide- ja sijaintitiedot.  Aineisto on kaukolainattavissa, kun hyllypaikka on näkyvillä ja niteen status on Varastokirjasto

Poistoja suunnitteleva kirjasto

Vaari-Finnaa kirjastojen kannattaa hyödyntää sekä kokoelmassa olevien että siirtymässä ilman saatavuustietoja olevien aineistojen osalta, kun kirjastoissa tehdään kokoelmatyötä ja suunnitellaan kokoelma poistoja. Kyseinen aineisto on joko heti tai tulevaisuudessa kaikkien tiedontarvitsijoiden lainattavissa Varastokirjastosta.

Sirpa Janhonen
Toimistopäällikkö | Varastokirjasto